Аналітичне дослідження реформи шкільного харчування

Аналітичне дослідження реформи шкільного харчування

«…..Вивчення оприлюднених технологічних карт нового шкільного меню показало половинчастість виконаної роботи, а саме:Створюється враження, що при укладанні документації взагалі не був врахований дійсний стан наявного обладнання шкільних харчоблоків. У харчоблоках абсолютної більшості українських шкіл відсутнє технологічне обладнання, яке необхідне для приготування мінімум третини страв, прописаних в технологічних картах…..»
В 2021 році в 7 областях усіх регіонів країни (Дніпропетровська, Донецька, Київська, Львівська, Луганська, Херсонська, Чернівецька області) було проведено аналітичне дослідження «Державна політика з впровадження стандартів безпечного харчування в закладах освіти».(Лінк на аналітичне дослідження: https://drive.google.com/file/d/16ZbDcn4t9W1mdy33p3PmyJpyDxvp74r1/view?usp=sharing
Дослідження здійснювалось в рамках проєкту «Впровадження санітарних норм якості харчових продуктів згідно положень НАССР щодо контролю безпечності продуктів харчування та покращення умов в їдальнях державних закладів освіти в Донецькій і Луганській областях (на підконтрольних Уряду України територіях)».Експертами проєкту були сформовані висновки та пропозиції для центральних органів влади, регіональних структур виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, ЗМІ, керівників закладів освіти тощо.
Стан проведення дослідження, крім актуальності і надзвичайно великої зацікавленості керівників закладів освіти, батьків учнів в проведенні реформи харчування, висвітив низку негативних тенденцій, зокрема:

  • фактичну відсутність в регіонах чіткої інформаційно-просвітницької кампанії з реформування шкільного харчування;
  • низьку зацікавленість місцевих ЗМІ;
  • мінімальне залучення до співпраці представників батьківських комітетів (незважаючи на отриману позитивну офіційну інформацію від територіальних органів управління освітою);
  • нерозуміння проблематики і повна відсутність інформації про впровадження стандартів безпечного харчування в закладах освіти депутатами місцевих громад;
  • відсутність стабільної, систематизованої і зрозумілої політики щодо реформування шкільного харчування в внаслідок чого майже кожна область має власні підходи і розуміння механізмів впровадження стандартів НАССР в закладах освіти.