Комунальний заклад “Луцька гімназія #4 імені Модеста Левицького” Луцької міської ради Волинської області – навчальний заклад із своєю історією та багатий на власні традиції. У закладі навчається орієнтовно 1500 учнів 1-11х класів та працює 150 педагогів. Починаючи з 8 класу починається поглибленне вивчення окремих предметів: математика, іноземні мови (англійська мова, німецька мова, китайська мова), біологія. Учні та педагоги гімназії багато років поспіль беруть участь у різних міжнародних та всеукраїнських проєктах.
Понад 20 років тому були підписані договори про співпрацю між навчальними закладами Німеччини та Польщі. Це не тільки навчальні проєкти-обміни учнів та вчителів (партнерами школи є заклади освіти Німеччини, Польщі, Грузії, Білорусі), а також екологічні, освітні, лідерські та соціальні проекти. Протягом цих років колектив гімназії спільно з школами-партнерами реалізовували міжнародні проєкти в рамках програми Еразмус+, Meet up, здійснювали проєкти за підтримки Міністерства молоді та спорту України та Програми Транскордонного Співробітництва Польща-Білорусь-Україна, тощо.
Однією з важливих подій у гімназійному житті є проведення трьохсторонніх зустрічей учнів та учителів шкіл-партнерів “Мости дружби”, де усі учасники не лише мають змогу поспілкуватись у неформальному середовищі, а й пройти спільні тренінги чи майстер-класи.
Створення безпечного і психологічно комфортного навчального середовища є одним із основних принципів Нової української школи та є одним із пріоритетних завдань для педагогів гімназії. Школи, дружні до дитини, покликані допомогти дітям у навчанні навичок, необхідних у сучасному мінливому світі, щоб поліпшити їхнє здоров’я і благополуччя, створити безпечне середовище, підвищити мотивацію вчителів і суспільства до підтримки освіти. Метою школи, дружньої до дитини, є всебічний розвиток усіх дітей і повна реалізація творчого потенціалу учнів. На думку педагогів гімназії це дозволить формувати свідомих, проактивних, з проєвропейською позицією здобувачів освіти та буде сприяти їх всебічному розвитку, такі навички забезпечують захист від насильства, образ, зловживань та експлуатації учнів, персоналу школи, та усіх учасників освітнього процесу.
Педагоги гімназії усвідомлюють завдання підготувати не учнів-формалістів, які здатні лише відтворювати набуті в процесі навчання знання, а таких, що вміють творчо мислити, зіставляти та аналізувати факти, аргументовано захищати власну точку зору,критично мислити, будувати діалог, вміти прислухатись та поважати думку інших. Сучасні учні повинні мати достатню теоретичну та практичну підготовку, яку б уміли реалізувати у подальшому дорослому житті. Для розкриття творчих можливостей учнів, задоволення їх особистих та суспільних інтересів, учителю необхідно володіти різними методиками, які стимулюють конструктивно-критичне мислення, розвивають творчі здібності учнів. Емоційно-психологічну безпеку учнів і вчителів теж забезпечує сприятливий внутрішньогімназійний клімат. Перший крок до створення такого клімату — запобігання всім формам насильства: тілесним покаранням, бійкам, цькуванню, знущанню, сексуальному та гендерному насильству, дискримінації за будь-якою ознакою. Саме участь учнів та педагогів у всеукраїнському проєкті: «Надання можливостей молоді для забезпечення примирення суспільства: сприяння взаєморозумінню та ненасильницькому спілкуванню» серед закладів загальної середньої освіти Волинської, Донецької, Кіровоградської, Луганської, Тернопільської, Черкаської областей” дозволить набути необхідні та важливі вміння та навички для запобігання конфліктів та будування міжкультурного та міжрегіонального діалогів. Адже проєкт спрямований як на сприяння розбудови миру / пом’якшення наслідків нинішнього конфлікту, так і на запобігання нових потенційних конфліктів. З одного боку, учням і вчителям показується конкретний вихід із ситуації насильства в школах, що часто спричиняється травмами молодих людей з окупованих територій, і вони матимуть можливість самостійно мирно вирішувати конфлікти. З іншого боку, заходи проєкту в цілому сприяють розвитку культури мирного врегулювання конфліктів / співпраці, щоб внести вклад в зниження нинішньої схильності до насильства, особливо серед молодого покоління, і зміцнити здатність українського суспільства жити в мирі в довгостроковій перспективі.
Переконані, що саме такі проєкти на тренінги в рамках проєкту допоможуть створити не лише безпечне освітнє середовище, а й безпечне, толерантне проєвропейське суспільство.